سر خط آخرین خبرها...

ابقای فرماندار میبد و یک توصیه مدیریتی

وحید کریم‌بیکی


باید برای ایجاد تعامل حوزه و دانشگاه همت بیشتری شود/ لزوم حرکت به سمت اهداف کلان و کارهای ریشه‌ای

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان میبد با بیان اینکه باید تعاملاتمان را با اساتید دانشگاه افزایش دهیم، گفت: درخصوص مباحث پژوهشی در میان حوزه های استان جایگاه مطلوبی داریم اما در مقایسه با اهداف برنامه‌ریزی شده فاصله زیادی داریم که باید با تلاش این فاصله را کوتاه کنیم.


پایانه بار میبد ۱۱ سال پس از بهره‌برداری، همچنان درگیر مشکلات

بهره‌بردار پایانه‌بار میبد می ‌گوید: متأسفانه کارشنکنی‌هایی از طریق برخی شرکت‌های حمل و نقل استان در رابطه با پایانه بار میبد صورت گرفته است و متعاقب آن برخی سهامداران از این مجموعه شکایت نموده و بازگشت سرمایه و سود خود را تقاضا کرده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است.


یادبود شهید سیدضیاء سجادی‌پور در میبد

مراسم سی و هفتمین سالگرد عروج شهید سید ضیاء سجادی‌پور در میبد برگزار می شود.


پیام تبریک ریاست دانشگاه آیت‌الله حایری میبد به مناسبت هفته پژوهش

رییس دانشگاه آیت‌الله حایری شهرستان میبد ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: در هفته پژوهش لازم است از همه‌ی وجوه پژوهش سخن گفته شود از کامیابی‌ها و نقاط مثبت تا نکات منفی، مشکلات و ناکامی‌ها.


📷 نیم‌صفحه نخست نشریه نارین (شماره ۴۶)

شماره جدید هفته نامه فرهنگی اجتماعی نارین در ۸ صفحه رنگی و سیاه سفید چاپ و منتشر شد.


برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در میبد

در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه همایشی با این عنوان در شهرستان میبد برگزار می‌شود.


پیشرفت کشور نیازمند تفکر انقلابی است

امام جمعه موقت میبد گفت: تحریم‌ها و دشمنی‌ها باعث شد ملت باور کند که روی پای خود بایستد با دست خودش با استعداد، فکر و تلاش نسل جوان تحصیل کرده‌اش کار خود را پیش ببرد.


تصمیم ترامپ منشاء بیداری امت اسلام و رشد جنبش‌های اسلامی خواهد بود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تصمیم نابخردانه ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را محکوم می کنیم و به طور حتم این اقدام زشت منشاء بیداری امت اسلام و رشد جنبش های اسلامی خواهد بود.


احتمال بارندگی از هفته آینده در استان یزد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از احتمال بارندگی از هفته آینده در استان خبر داد.


دسته بندی اخبار





Powered by WebGozar

شماره خبر: 24194 بدون دیدگاه انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

انتظار برای احداث جاده یزد بافق ۷ ساله شد

انتظار برای احداث جاده یزد بافق ۷ ساله شد

شهرستان بافق که به دلیل بهره‌مندی از معادن متعدد سنگ آهن به شهر معادن ایران معروف شده و ذخائر یک سوم سنگ آهن کشور در دل این شهر نهفته است، اکنون سال‌هاست که چشم‌انتظار احداث یک جاده است، انتظاری که اکنون دیگر ۷ ساله شده است. جاده بافق یزد یکی از پرترددترین جاده‌های استان یزد […]

شهرستان بافق که به دلیل بهره‌مندی از معادن متعدد سنگ آهن به شهر معادن ایران معروف شده و ذخائر یک سوم سنگ آهن کشور در دل این شهر نهفته است، اکنون سال‌هاست که چشم‌انتظار احداث یک جاده است، انتظاری که اکنون دیگر ۷ ساله شده است.

جاده بافق یزد یکی از پرترددترین جاده‌های استان یزد و البته حادثه‌سازترین جاده‌های این استان است که اغلب خودروهای سنگین در آن عبور و مرور می‌کنند.

این جاده به دلیل آنکه طی ۲ دهه مردم بی‌گناه بسیاری را به کام مرگ فرستاد، مورد توجه مسئولان قرار گرفت و پیگیری‌ها برای ایجاد جاده‌ای متناسب با بار ترافیکی آن آغاز شد.

این پیگیری‌ها تا به آنجا رسید که طرح مطالعاتی این جاده در سفر اول هیئت دولت نهم تصویب شد و در سفر مقام معظم رهبری نیز به دلیل اهمیت جاده و خواسته مردم و مسئولان استان، هشت میلیارد تومان به آن تخصیص یافت.

احداث جاده یزد بافق بعد از ۶ سال تازه به نیمه راه رسیده است

با تزریق این رقم، مراحل اولیه احداث جاده یزد بافق آغاز شد اما اکنون ۶ یا هفت سال از آن زمان می‌گذرد اما مراحل احداث جاده تازه به نیمه راه رسیده است.

گرچه مسئولان شهرستان بافق و استان یزد پیگیر احداث و تکمیل این جاده هستند اما کمبود بودجه، کاری از پیش نمی‌برد و کاهش بودجه‌های یزد هر سال بر روند احداث این جاده تاثیر می‌گذارد.

فرماندار بافق در این زمینه در مورد مشخصات فنی این جاده به خبرنگار فارس گفت: طول این جاده ۱۱۰ کیلومتر است که باید در سه فاز به مرحله اجرا درآید.

تردد در ۶۰ کیلومتر از این جاده برقرار شده است

مهدی دهقان‌خاوری عنوان کرد: تاکنون ۲ فاز از این طرح به طول ۶۰ کیلومتر اجرایی شده و تردد نیز در آن صورت می‌گیرد اما هنوز نیمی از جاده احداث نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کار متوقف نشده و در حال انجام است اما به دلیل کمبود بودجه، پیشرفت فیزیکی آن بسیار کند است.

فرماندار بافق عنوان کرد: پیگیری‌ها برای اجرای کامل این پروژه و تکمیل و بهره‌برداری آن انجام شده اما مسئولان استان نبود بودجه را عامل پیشرفت کند آن اعلام کرده‌اند.

البته در جلسات متعددی، راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از توقف کار اجرا و کمک گرفتن از بخش‌های مختلف اندیشیده شد که البته همه آن‌ها اجرایی شد اما هنوز هم دولت نتوانسته برای تسریع در احداث این جاده اقدامی انجام دهد.

جاده یزد بافق سال ۹۳ هم به بهره‌برداری نمی‌رسد

با وضعیت بودجه‌هایی که امسال برای یزد بسته شده نیز بعید به نظر می‌رسد این جاده در سال ۹۳ آماده بهره‌برداری شود.

یکی از راهکارهایی که در جلسات پیگیری احداث این جاده انجام شد، محول کردن بخشی از کار به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بود.

سنگ آهن مرکزی بافق وارد عمل شد

سنگ آهن مرکزی بافق که تقریباً پای ثابت اجرای همه پروژه‌های عمرانی است و بسیاری از پروژه‌های شهرستان بافق به مدد این شرکت به مرحله اجرا در می‌آید، در این پروژه نیز به همکاری فرا خوانده شد.

شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که البته بخش قابل توجهی از ترددهای جاده یزد بافق به خاطر وجود این شرکت و معادن آن در بافق انجام می‌شود، قرار شد بخشی از اجرای این جاده را متعهد شود.

سنگ آهن تعهدات خود را ظرف کمتر از ۶ ماه انجام داد

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: بر اساس صورت‌جلسه شماره ۱۰۳۵۶۵ که در دوم اسفندماه سال ۹۱ به امضا رسید، مقرر شد پنج کیلومتر از جاده یزد بافق توسط شرکت سنگ آهن به مرحله اجرا درآید.

جواد عسکری عنوان کرد: شرکت سنگ آهن این تعهد خود را ظرف مدت کمتر از ۶ ماه اجرا کرد و از همان پایان سال ۹۱، اجرای پروژه را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: البته تعهد شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، زیرسازی پنج کیلومتر انتهایی مسیر بود که این تعهد به طور کامل انجام شده است.

بر این اساس، حتی با همکاری شرکت سنگ آهن بافق نیز مشکل این جاده برطرف نشد و مردم همچنان در انتظار احداث و تکمیل آن به سر می‌برند.

اما نماینده مردم بافق در مجلس نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از طرح پیشنهادی احیای سهم ۱۵ درصدی پرداخت نشده حق فروش معادن برای تکمیل جاده یزد بافق خبر داد.

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده افزود: بهترین گزینه پیشنهادی برای تکمیل جاده یزد بافق، پرداخت این سهم است که با این اقدام، تکمیل این جاده رقم خواهد خورد.

وی میزان پیشرفت این جاده را کج‌دار و مریض عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اعتبارات استان پاسخگو و تکمیل کننده این طرح نیست.

گرچه اجرای ۶۰ کیلومتر از سمت یزد به بافق، توانسته تا حد زیادی از حوادث بکاهد و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد اما نیم دیگر جاده هنوز باقی مانده و مردم بافق از اینکه ذخائر معدنی آن‌ها برای پیشرفت سایر استان‌ها استفاده می‌شود اما خود این شهرستان از حداقل امکانات نظیر راه نیز بی‌بهره‌ هستند، گلایه‌مند هستند.

امسال تنها ۱,۳ میلیارد از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این جاده تصویب شد

مردم و مسئولان شهرستان بافق امیدوار بودند با تدبیر دولت یازدهم، این جاده امسال و یا حداکثر سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که امسال تنها یک سی‌ام از اعتبار مورد نیاز احداث این جاده، برای اجرا تصویب شده است.

برای تکمیل این جاده، به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سال ۹۳ برای آن در نظر گرفته شده است.

گرچه پیگیری‌های خبرگزاری فارس برای برقراری ارتباط با مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد بی‌نتیجه ماند اما رضایی نیز در چند مصاحبه خود، علت کندی اجرای این پروژه را کمبود اعتبارات اعلام کرده بود.

گزارش از مهدی جلیلیان / منبع: فارس

اخبار مرتبط :

رقابت برترین موتورسواران کشور در بافق

ایجاد اشتغال برای ۵۲ مددجوی بافقی در سال گذشته

آیت الله ناصری: بروید سراغ دانه درشت ها

حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به بافق

سخنرانی احمدی نژاد در بافق/ تغییر در زمان مراسم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.