سر خط آخرین خبرها...

چگونه «جیب خالی» و «پز عالی» داشته باشیم؟

مدیریت هزینه و درآمد آن هم طی ماه یکی از دغدغه های اصلی خانواده های ایرانی است؛ اما همیشه راهکارهایی وجود دارد که می تواند به تناسب دخل و خرج شما تا انتهای ماه کمک کند.


تکذیب خبر انصراف یزدی‌ها از حج

مدیر و حج و زیارت استان یزد گفت: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ زائر یزدی در قالب ۱۶ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.


بیمه اجتماعی مددجویان یکی از دغدغه‌های مهم کمیته امداد است/ ۳۴۳ پرونده مددجویی برای هر مددکار یزدی

مدیر کل کمیته امداد استان یزد ضمن تحلیل جامعه آماری مددجویان تحت حمایت و خدمات ارائه شده به آنان در سال ۹۵ گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۹۲۰ خانوار نیازمند در قالب ۳۹ هزار و ۵۶۷ نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند، این در حالی است که سال گذشته ۲۷هزار خانواده نیازمند با جمعیت ۵۱ هزارو ۶۸۷ نفر از حمایت این نهاد بهره‌مند شده اند.


بازسازی خانه تاریخی حسینی در میبد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد گفت: در راستای اجرای طرح حمایت از مالکین بناهای تاریخی، خانه تاریخی حسینی در شهرستان میبد مرمت و بازسازی می گردد.


بالابودن سن اعضای کابینه از ضعف‌های دولت است/ تغییرات در حوزه‌های انتخابیه استان یزد

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بالا بودن سن اعضای کابینه را یکی از ضعف های دولت دانست و تصریح کرد: کابینه باید جوان باشد. بسیاری از مدیران ما سن و سال بالایی دارند و این آفت است چرا که یک مدیر اجرایی باید توانمند و پیگیر باشد.


امام جمعه اردکان خواستار تعطیلی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر میبد شد

امام جمعه اردکان با اشاره به ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر میبد در جوار شهر اردکان گفت: تا رفع نگرانی مردم کار کردن و ادامه پروژه معنی ندارد و باید کار پروژه بصورت کامل تعطیل شود.


یادبود شهید محمدحسین حکیمی‌راد در میبد

مراسم یادبود شهید “محمد حسین حکیمی‌راد” در میبد برگزار می شود.


کاهش ۶۶ درصدی طلاق در اردکان

رئیس ثبت احوال شهرستان اردکان از کاهش ۶۶ درصدی طلاق در شهرستان اردکان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۹ طلاق در این شهرستان به ثبت رسید.


جام جایزه بزرگ فوتسال میبد برگزار می‌شود

جام جایزه بزرگ فوتسال میبد یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای زنده این شهرستان برگزار می‌شود.


قاتل پیرزن میبدی بازداشت شد

فرمانده انتظامی میبد از دستگیری عامل حادثه قتل روز گذشته در این شهرستان خبر داد.


دسته بندی اخبار





Powered by WebGozar

شماره خبر: 60633 بدون دیدگاه انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ نسخه چاپي ارسال به دوستان

مدیریت و درمان با تغییر شیوه زندگی

مدیریت و درمان با تغییر شیوه زندگی

نویسنده: محسن جاویدی

تغییر عادات غذایی کار ساده ای نیست اما با این نوع غذاها می توانید با یک رژیم غذایی سالم و مفید سازگار شوید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سرشار از غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب و کاهش چربی های اشباع و کلسترول می تواند فشارخون شما را تا ۱۴ میلی متر جیوه کاهش دهد. تغییر عادات غذایی کار ساده ای نیست اما با این نوع غذاها می توانید با یک رژیم غذایی سالم و مفید سازگار شوید. سه کار مهم انجام دهید:

  • غذاهایی که میخورید را یادداشت کنید. نوشتن وعده های غذایی حتی برای یک هفته می تواند تغییر عجیبی در عادات غذایی شما ایجاد کند. دقت کنید که چه چیزی میخورید، چه مقدار، چه زمانی و چرا؟!
  • پتاسیم دریافتی را افزایش دهید. پتاسیم می تواند تاثیر سدیم بر افزایش فشارخون را کاهش دهد. بهترین منبع پتاسیم غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات هستند نه مکمل های غذایی. مثلا موز حاوی مقادیر بسیار زیادی پتاسیم است که برای تعدیل فشارخون بسیار مناسب است.
  • هوشمندانه خرید کنید. در زمان خرید برچسب های مواد غذایی را مطالعه کنید و برنامه غذایی خود را سالم انتخاب کنید.
  • نمک رژیم غذایی خود را کاهش دهید

حتی یک کاهش کوچک در مقدار نمک رژیم غذایی می تواند فشارخون شما را ۲ تا۸ میلی متر جیوه کاهش دهد. اثر نمک بر روی فشارخون در افراد مختلف متفاوت است. معمولا کمتر از ۳/۲ گرم در روز مصرف کنید. هرچند مصرف نمک کمتر از ۵/۱ گرم در روز یا کمتر برای افراد با حساسیت بالای نمک از جمله افراد با سن بالای ۵۱ سال ، بیمار فشارخونی، بیمار دیابتی و بیمار کلیوی مناسب تر است. برای کاهش مقدار نمک روزانه از این روش ها کمک بگیرید.

  • برچسب مواد غذایی را مطالعه کنید.
  • از غذاهای فرآوری شده که مقدار زیادی نمک دارند مثل کنسروها و فست فودها خود داری کنید.
  • نمک به غذایتان اضافه نکنید.
  • اگر نمی توانید یکباره مقدار نمک را کم کنید سعی کنید در طول زمان و به آهستگی به غذای کم نمک عادت کنید.
  • سیگار را ترک کنید

بعد از هر نخ سیگار فشارخون شما برای چند دقیقه افزایش می یابد. ترک سیگار در طبیعی شدن فشارخون به شما کمک می کند و افرادی که سیگار را ترک کرده اند امید به زندگی بیشتری دارند.

  • استرس خود را کاهش دهید

استرس طولانی مدت یکی از مهم ترین عوامل درگیر در فشارخون است. استرس همچنین می تواند فشارخون شما را از طریق مصرف زیاد غذا یا غذاهای ناسالم و مصرف سیگار افزایش دهد. زمانی را برای فکر کردن به مواردی که موجب استرس در شما می شود اختصاص دهید و با مشاور روانشناس خود مشورت کنید که چگونه می توانید این استرس را مدیریت کنید یا از بین ببرید.

  • در خانه فشارخون خود را اندازه گیری کنید و به طور منظم به متخصص سلامت مراجعه کنید

با اندازه گیری فشارخون خود در خانه از اثرگذار بودن تغییر شیوه زندگی مطمئن شوید و نتیجه را به اطلاع متخصص برسانید تا تغییرات لازم را ایجاد کند. قبل از هرگونه تغییر با متخصص سلامت و تندرستی مشورت کنید. اگر فشارخون شما تحت کنترل است لازم است هر ۶ یا ۱۲ ماه به متخصص سلامت سر بزنید اما اگر تغییرات زیادی مشاهده می کنید و خارج از کنترل است باید مکررا مراجعه کنید.

  • حامی داشته باشید

خانواده حمایت گر و دوستان می توانند سلامتی شما را بهبود دهند. می توانند شما را به مراقبت از خودتان ترغیب کنند و شما را نزد پزشک ببرند و یا با شما فعالیت ورزشی داشته باشند تا فشارخون شما کاهش یابد. حمایت خانواده، دوستان و گروه های دوستانه می تواند در افزایش امید به زندگی و بهبود شرایط به شما کمک زیادی کند.

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.