سر خط آخرین خبرها...

📷 نیم‌صفحه نخست نشریه نارین شماره ۴۴


تشرف ۱۴۵ پیاده عاشق از شهرستان میبد به بارگاه رضوی/ حضور ۵۰ طلبه در کاروان محبان‌الرضا(ع)

مسئول کاروان پیاده‌روی محبان‌الرّضا(ع) شهرستان میبد گفت: ۱۴۵ نفر از محلات مختلف شهرستان میبد، مسیر ۷۰ کیلومتری منتهی به مشهدمقدس را با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند.


شکل‌گیری صنعت در یزد بدون پیوست محیط زیستی است/ همه گزینه‌ها برای رفع مشکل آب در یزد بررسی می‌شود

استاندار یزد گفت: صنعت نه تنها در یزد بلکه در بسیاری از نقاط کشور بدون پیوست محیط زیستی شکل گرفته به همین دلیل تلاش می‌کنیم این مشکل در یزد به تدریج برطرف شود


همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان زلزله بشتابند

رهبر انقلاب در پیامی تاکید کردند که سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان زلزله کمک کنند و دستگاههای دولتی همه‌ توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها به کار گیرند.


اخراج استاد هتاک از دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغی به سرپرست دانشگاه آزاد استان مرکزی (واحد اراک) دستور داد تا استاد هتاک این واحد دانشگاهی ظرف ۲۴ ساعت آینده از دانشگاه آزاد اسلامی اخراج شود.


تدوین طرح حفاظت، مرمت و ساماندهی فاز اول بقعه حافظ جمال میبد

مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی میبد از تهیه طرح مرمت و ساماندهی بقعه حافظ جمال روستای رکن آباد میبد و محوطه پیرامون آن توسط پایگاه پژوهشی این شهر تاریخی خبر داد.


کشف ۱۵۵ رأس دام قاچاق در ابرکوه

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از کشف ۱۵۵ راس دام قاچاق در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.


مرگ سالانه ۲۳۰ نفر به دلیل آلودگی هوا در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مرگ سالانه ۲۳۰ نفر به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا در استان یزد خبر داد.


پرداخت مطالبات گندم‌کاران یزدی تا پایان آبان‌ماه

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد از پرداخت تمام مطالبات گندم‌کاران استان تا دو هفته آینده خبر داد و افزود: این معوقات معادل ۱۰۶ میلیارد ریال است.


شهردار مهریز معرفی شد

شهردار مهریز با رای اعضای شورای شهر مهریز و حکم استاندار یزد معرفی شد.


دسته بندی اخبار





Powered by WebGozar

شماره خبر: 60633 بدون دیدگاه انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ نسخه چاپي ارسال به دوستان

مدیریت و درمان با تغییر شیوه زندگی

مدیریت و درمان با تغییر شیوه زندگی

نویسنده: محسن جاویدی

تغییر عادات غذایی کار ساده ای نیست اما با این نوع غذاها می توانید با یک رژیم غذایی سالم و مفید سازگار شوید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سرشار از غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب و کاهش چربی های اشباع و کلسترول می تواند فشارخون شما را تا ۱۴ میلی متر جیوه کاهش دهد. تغییر عادات غذایی کار ساده ای نیست اما با این نوع غذاها می توانید با یک رژیم غذایی سالم و مفید سازگار شوید. سه کار مهم انجام دهید:

  • غذاهایی که میخورید را یادداشت کنید. نوشتن وعده های غذایی حتی برای یک هفته می تواند تغییر عجیبی در عادات غذایی شما ایجاد کند. دقت کنید که چه چیزی میخورید، چه مقدار، چه زمانی و چرا؟!
  • پتاسیم دریافتی را افزایش دهید. پتاسیم می تواند تاثیر سدیم بر افزایش فشارخون را کاهش دهد. بهترین منبع پتاسیم غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات هستند نه مکمل های غذایی. مثلا موز حاوی مقادیر بسیار زیادی پتاسیم است که برای تعدیل فشارخون بسیار مناسب است.
  • هوشمندانه خرید کنید. در زمان خرید برچسب های مواد غذایی را مطالعه کنید و برنامه غذایی خود را سالم انتخاب کنید.
  • نمک رژیم غذایی خود را کاهش دهید

حتی یک کاهش کوچک در مقدار نمک رژیم غذایی می تواند فشارخون شما را ۲ تا۸ میلی متر جیوه کاهش دهد. اثر نمک بر روی فشارخون در افراد مختلف متفاوت است. معمولا کمتر از ۳/۲ گرم در روز مصرف کنید. هرچند مصرف نمک کمتر از ۵/۱ گرم در روز یا کمتر برای افراد با حساسیت بالای نمک از جمله افراد با سن بالای ۵۱ سال ، بیمار فشارخونی، بیمار دیابتی و بیمار کلیوی مناسب تر است. برای کاهش مقدار نمک روزانه از این روش ها کمک بگیرید.

  • برچسب مواد غذایی را مطالعه کنید.
  • از غذاهای فرآوری شده که مقدار زیادی نمک دارند مثل کنسروها و فست فودها خود داری کنید.
  • نمک به غذایتان اضافه نکنید.
  • اگر نمی توانید یکباره مقدار نمک را کم کنید سعی کنید در طول زمان و به آهستگی به غذای کم نمک عادت کنید.
  • سیگار را ترک کنید

بعد از هر نخ سیگار فشارخون شما برای چند دقیقه افزایش می یابد. ترک سیگار در طبیعی شدن فشارخون به شما کمک می کند و افرادی که سیگار را ترک کرده اند امید به زندگی بیشتری دارند.

  • استرس خود را کاهش دهید

استرس طولانی مدت یکی از مهم ترین عوامل درگیر در فشارخون است. استرس همچنین می تواند فشارخون شما را از طریق مصرف زیاد غذا یا غذاهای ناسالم و مصرف سیگار افزایش دهد. زمانی را برای فکر کردن به مواردی که موجب استرس در شما می شود اختصاص دهید و با مشاور روانشناس خود مشورت کنید که چگونه می توانید این استرس را مدیریت کنید یا از بین ببرید.

  • در خانه فشارخون خود را اندازه گیری کنید و به طور منظم به متخصص سلامت مراجعه کنید

با اندازه گیری فشارخون خود در خانه از اثرگذار بودن تغییر شیوه زندگی مطمئن شوید و نتیجه را به اطلاع متخصص برسانید تا تغییرات لازم را ایجاد کند. قبل از هرگونه تغییر با متخصص سلامت و تندرستی مشورت کنید. اگر فشارخون شما تحت کنترل است لازم است هر ۶ یا ۱۲ ماه به متخصص سلامت سر بزنید اما اگر تغییرات زیادی مشاهده می کنید و خارج از کنترل است باید مکررا مراجعه کنید.

  • حامی داشته باشید

خانواده حمایت گر و دوستان می توانند سلامتی شما را بهبود دهند. می توانند شما را به مراقبت از خودتان ترغیب کنند و شما را نزد پزشک ببرند و یا با شما فعالیت ورزشی داشته باشند تا فشارخون شما کاهش یابد. حمایت خانواده، دوستان و گروه های دوستانه می تواند در افزایش امید به زندگی و بهبود شرایط به شما کمک زیادی کند.

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.