مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) با اشاره به عملکرد مجموعه بیمارستان در سال گذشته اظهار داشت: تلاش ما بر ارتقاء رضایتمندی بیماران و سطح خدمات ارائه شده می‌باشد.

به گزارش خبرنگار نارین، ذبیح‌الله برجسته در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان میبد که شب گذشته در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به عملکرد مجموعه بیمارستان در سال گذشته اظهار داشت: تلاش ما بر ارتقاء رضایتمندی بیماران و سطح خدمات ارائه شده می‌باشد.

وی با اشاره به برخی آمار اضافه کرد: در سال ۹۶، بیش از ۱۹۵ هزار نفر مراجعه‌کننده به اورژانس و همچنین بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ عمل جراحی وجود داشته است.

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) در ادامه تشریح عملکرد این بیمارستان در حوزه‌های ایمنی بیمار، توانمندسازی نیروی انسانی، تجهیزات و ساختمان و غیره خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۸۰ اقدام اصلاحی و ۷۵ برنامه به‌منظور بهبود کیفیت بیمارستان تدوین شده است.

وی ضمن اشاره به پشرفت ۹۷ درصدی اتاق ملاقات ICU به صورت مداربسته گفت: کادر پرستاری از ۱۶۳ نفر در سال ۹۵ به ۱۸۵ نفر در سال ۹۶ افزایش یافته است.

برجسته اضافه کرد: به‌منظور احداث پروژه‌های ساختمانی و همچنین خرید تجهیزات پزشکی بیش از ۵ میلیارد تومان سرمایه‌های خیری جذب شده است.

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) در خصوص عملکرد این بیمارستان در حیطه مددکاری ابراز داشت: تاکنون مبلغی درحدود ۴۶۰ میلیون تومان به منظور حمایت و مساعدت در هزینه‌های درمانی بیش از ۱۵ هزار بیمار در حیطه مددکاری اختصاص داده شده است.

وی افزود: پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار به منظور تکمیل پروژه فاز یک (جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و غیره) و جذب بودجه به میزان ۲ میلیارد تومان انجام شده است.

برجسته در خصوص علت ناتمام ماندن برخی از پروژه‌های بیمارستان و عدم حمایت دولت اظهار داشت: حدود ۲ سال است که دولت تعهدی برای حمایت از پروژه‌های ساختمانی و تهیه تجهیزات به‌صورت خیری ندارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم وجود این مشکلات، با حمایت‌های امام جمعه محترم، نماینده مجلس و همچنین فرماندار میبد، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای ساختمان سه‌طبقه نیمه‌ساز بیمارستان اختصاص داده شد که تاکنون ۲ میلیارد تومان جذب شده است.

برجسته اضافه کرد: برای بخش اورژانس، بودجه ۷۰۰ میلیون تومانی جذب شد و همچنان پیگیر جذب بودجه یک میلیارد تومانی برای تکمیل اورژانس هستیم.

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) در خصوص موضوع عدم پرداخت کارانه متخصصین اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه بیمارستان، کارانه متخصصان تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ پرداخت شده است. این مشکل، در سطح کشور وجود دارد و وضعیت میبد در پرداخت کارانه بهتر از نقاط دیگر کشور است.

وی در مورد این سؤال که برخی متخصصان، بیماران را به مراکز درمانی خصوصی ارجاع می‌دهند اذعان کرد: پزشکان متخصصی که به صورت رسمی در بیمارستان شاغل هستند، اقدام به چنین کاری نمی‌کنند.

برجسته درخصوص مراجعات و انتظار فراوان بیماران برای دسترسی به پزشک ارتوپد گفت: با اجرای طرح متخصص طب اورژانس که نقش ارتوپد را دارد، این مشکل را تا حد زیادی برطرف نموده‌ایم.

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) در خصوص مشکلات موجود برای نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی به بیماران، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نوبت‌ها اینترنتی است، عنوان کرد: ظرفیت روزانه درمانگاه برای پاسخگویی به بیماران در حدود ۸۰۰ نفر می‌باشد درحالکه که گاهی مراجعات بیماران به حدود هزار نفر نفر در روز می‌رشد.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۲۰ هزار نفر به کلینیک تخصصی مراجعه می‌کنند، گفت: امیدواریم در سال آینده میزان نوبت‌دهی اینترنتی را به ۵۰ درصد برسانیم.

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) در خصوص ارسال بیماران به برخی فروشگاه‌های خاص به‌منظور تهیه وسایل موردنیازشان خاطرنشان کرد: به تمام پزشکان و منشی‌های شاغل در بیمارستان تذکر داده‌ایم که حق ارجاع بیمار به فروشگاه خاص وجود ندارد و چنانچه بیماران با این مسئله مواجه شدند، فرد مورد نظر را معرفی نمایند.

وی در خصوص عدم وجود داروخانه در بیمارستان نیز گفت: وجود داروخانه در بیمارستان غیرقانونی است و پیگیری‌های ما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است اما داروی بیماران اورژانسی که توان پیگیری نداشته باشند، در بخش اورژانس تامین می‎شوند.

برجسته در ادامه اظهار داشت: با تلا‌های صورت‌گرفته موفق به جذب یک فوق‌تخصص جراح مغزواعصاب شده‌ایم که از ادبیهشت‌ماه سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر بیمارستان جعفر امام صادق(ع) در پایان عنوان کرد: حدود ۶۰۰ پرسنل در این بیمارستان مشغول به کار هستند و تلاش مجموعه در جهت بهبود و ارتقاء خدمت‌رسانی در محیطی آرام می‌باشد اما درعین حال از انتقادات استقبال می‌کنیم و به‌منظور رفع کاستی‌ها اقدام خواهیم کرد.