فاضل میبدی شیخ اصلاح‌طلبی که ظاهرا عادت کرده است تا هر از چند گاهی بعنوان پرچمدار استحاله برخی مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی وارد میدان می شود و با تخریب ارزشهای انقلاب اسلامی وفاداری خود را به قبیله استحاله طلبان و براندازان نشان دهد.

به گزارش نارین‌خبر، فاضل میبدی شیخ اصلاح‌طلبی که نظریات شاذی چون: تعطیل شدن یکساله عزاداری، وجود سکولاریسم در حوزه عیبی ندارد، امام حسین (ع) در عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم و امام جمعه ای که شعار مرگ بر آمریکا را سر دهد اعتبارش در جمعه سلب می شود و…. را در کارنامه سیاسی – اجتماعی خود دارد.

وی ظاهرا عادت کرده است تا هر از چند گاهی بعنوان پرچمدار استحاله برخی مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی وارد میدان می شود و با تخریب ارزشهای انقلاب اسلامی وفاداری خود را به قبیله استحاله طلبان و براندازان نشان دهد، در تازه ترین مواضع خود به نکاتی اشاره کرده است که پاسخ دادن به آن وظیفه هر مسلمان و معتقد به تشیع می باشد:

۱- فاضل میبدی گفته است: امام خمینی (ره) متناسب با آمریکای دهه ۱۳۵۰، موضع‌گیری کردند اما موضع‌گیری ایشان یک موضع‌گیری ارزشی و مستمر نبود بلکه موضع‌گیری روشی و تاکتیکی بود بنابراین انتصاب عنوان «شیطان بزرگ» به آمریکا تا ابد معقولانه نیست. این مواضع آشنایی غریبی با تغییر مفهوم شیطان بزرگ به کدخدا در دولت حسن روحانی ندارد؟!

۲- وی در جای دیگری چنین می گوید: نمی‌توان روش‌هایی که رهبر فقید انقلاب اسلامی از بهمن ۱۳۵۷ تا پایان عمر شریف‌شان در مدیریت کشور و در مواجهه با دیگر کشورها داشتند را حجت مطلق دانست. این سخن آیا همان فرستادن امام و افکارشان به موزه تاریخ نیست که اصلاح طلبان افراطی و براندازان در سالهای گذشته بر زبان جاری ساخته بودند؟

۳- نکته حائز اهمیت این است که برای تامین منافع مردم شاید لازم باشد در برابر کشوری ایستاد اما با تغییر شرایط زمانی شاید نیاز به صلح و مصالحه با همان کشور باشد. این‌که اصرار داشته باشیم که بگوییم اگر امام زنده بودند باز همان موضع‌گیری‌های دهه ۱۳۶۰ را نسبت به کشورهای مختلف می‌داشتند، اصلا این طور نیست. سیره سیاسی امام خمینی(ره) منحصر به دوره حیات ایشان بود. این سخن به این معناست که مبانی تفکرات اصولی امام(ره) را نوعی تفکر سیال و در حرکت بدانیم در هر زمان و مکانی قابل تفسیر و تغییر است. در تفکر فاضل میبدی نه تنها امام را بلکه تفکراتش را نیز می توان به موزه تاریخ فرستاد و روشی جدید در پیش گرفت. اگر روزی امام مرگ بر آمریکا می‌گفت اگر اقتضا کند می شود با ترامپ دست دوستی داد و برای منافع خود هر کاری کرد می‌شود حزب الله را کوبید، انصارالله را تروریست قلمداد کرد، حشد الشعبی را رها ساخت و حتی با داعش به توافق رسید زیرا دیگر اصول ثابتی بر تفکرات انقلاب و جمهوری اسلامی حاکم نیست و در حقیقت هدف وسیله را توجیه می کند. اگر روزی لازم باشد حتی برای تامین منافع جناحی و کشوری می توان امام (ره) و تفکراتش را به کناری گذاشت و به فراموشی سپرد.

۴- فاضل میبدی افاضه دیگری می کند و می گوید : حتی بالاتر از این را متذکر می‌شوم، سیره سیاسی معصومین هم در حکومت‌داری در عصر حاضر حجت نیست. اگر سیره معصومین حجت نیست پس الگو و هدایت گر حکومت اسلامی کجاست؟ البته وی در جای دیگری پاسخ این سئوال را اینگونه می‌دهد که: ملاک و معیار تشخیص مصالح و مفاسد جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر به جای تبعیت کورکورانه از افراد و روش‌های آنان باید متکی بر مجموعه‌ای مشتمل بر سیره عقلاء، نظرات کارشناسان و شیوه‌های حکومت‌داری بر اساس عقل و تجربه بشری باشد! همان عقل بشری که امریکا دارد و ندای فرعونیت سر می‌دهد و رسما در زندان ابو غریب عراق، به اوج تمدن انسانی رسید؟! همان ژاپنی که باید امریکا بهش اجازه بده روحانی بیاد کشورش؟ همان ژاپنی که نظامیان امریکائی به نوجوانانش تجاوز می کنند و نمی‌تواند هیچ غلطی بکند؟ همان ژاپنی که نود درصد بودجه نظامیش را دو دستی هزینه نظامیان امریکا در کشورش می کند؟ شرم باد بر کسیکه نان دین می خورد و برای فرعون سینه می‌زند.!

۵- این روحانی دانشگاه در جایی می گوید: این‌که اختیار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، قید نظارت استصوابی شورای نگهبان بخورد، خلاف مشی و روح حاکم بر اندیشه امام است. ظاهرا ایشان هر جا که اقتضای منافع و موضوعات سیاسی اش کند امام را از موزه بیرون کشیده و از کلمات ایشان برای توجیه ادعاهای خود استفاده می کند و پس از پایان کار دوباره امام (ره) را به موزه باز پس می فرستند از جمله در مورد شورای نگهبان که در بالا به آن اشاره شده است اما نمی گوید که همان امام مخالفت با شورای نگهبان را چگونه بیان کرده اند و می گویند: من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است. اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد.

۶- فاضل میبدی در ششمین مورد می گوید: مواضعی از این دست عقل سلیم حکم می‌کند در برابر زور نظامی و توطئه‌های سیاسی دشمنان ایران، با گفت‌وگو و مذاکره مصلحتی، هوشمندانه و عزتمندانه به نحوی عمل کنیم تا منافع و مصالح ملی کشورمان دستخوش سیاست‌ها و زورگویی‌های دشمنان جمهوری اسلامی نشود این سخنان نیز همان سخن مسیحیت تحریف شده امروز است که اگر دشمنت یک سیلی زد طرف دیگر صورتت را هم بگیر تا بزند. در برابر زور نظامی و توطئه دشمنان با گفتگو و مذاکره مصلحتی؟!! این استدلال ذلیلانه از همان سکولاریزم مورد ادعای وی نشات می گیرد. مگر رفتار آمریکا در برجام را از یاد برده ایم که امروز هم تبعات آنرا در معتیشت و رفاه مردم شاهد هستیم.

  • نویسنده : رضا احمدزاده